Strony

  • Strona główna
  • Kurs Excel
  • Kurs VBA
  • Moje narzędzia
  • Ciekawe Strony

Uzupełnianie pustych komórek w kolumnie Excel


Witam,
Zdarza się czasem, że otrzymujemy plik, w którym nie wszystkie komórki w kolumnie są uzupełnione. Spójrzmy na poniższy przykład.

Plik, który wymaga uzupełnienia
W przykładzie do każdego z czterech regionów przypisanych jest kilku handlowców. W kolumnie A wypełniona jest tylko jedna komórka, dla każdego zestawu. Chciałbym jednak, aby przy każdym handlowcu był przypisany obok jego region. Dzięki temu będę mógł stworzyć tabele przestawną, lub użyć formuły:

=SUMA.JEŻELI(A2:A19;"północ";C2:C19)

Jak więc to zrobić? Bardzo prosto!
  1. Zaznaczam cały zakres, który ma być wypełniony (czyli A2:A19)
  2. Używam skrótu ctrl+g.
  3. W okienku Przechodzenie do klikam Specjalnie...
  4. W okienku Przechodzenie do - specjalnie klikam zaznaczam Puste i potwierdzam OK.
  5. Mam teraz zaznaczone tylko puste komórki w zakresie.
  6. W pasku formuł wpisuję formułę =A2, gdzie A2 to adres nad pierwszą pustą komórką w zakresie.
  7. Formułę potwierdzam nie jak zwykle, tylko skrótem ctrl + Enter (w ten sposób formuła jest kopiowana do wszystkich zaznaczonych komórek).
 Wszystkie komórki są już wypełnione, jednak znajdują się w nich formuły, dla porządku zamienię je jeszcze na wartości.
  1. Zaznaczam zakres z pierwszego punktu.
  2. Używam skrótu ctrl+c i od razu ctrl+v (skopiowałem zakres w to samo miejsce)
  3. Z listy tagu inteligentnego , który pokazuje się w prawym, dolnym rogu zakresu wybieram Tylko wartości.
 Plik docelowy wygląda teraz jak poniżej:

Uzupełniony plik
Subskrybuj RSS, aby otrzymywać najnowsze informacje.